Filmy zazdrość, surrealizm, szaleństwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje zazdrość, surrealizm, szaleństwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Tytus Andronikus – wybitny rzymski dowódca wraca jako zwycięzca do domu z długiej wojny z Gotami, podczas której spośród jego synów przeżyło jedynie czterech. Lucjusz – jego najstarszy syn – przypomina Tytusowi, że elementem obchodów zwycięstwa jest złożenie w ofierze jeńca. Tytus wybiera najstarszego syna Tamory – królowej Gotów, którego sprowadził do Rzymu wraz z dwoma jej pozostałymi synami oraz z Maurem Aaronem. Pomimo błagań Tamory o litość dla syna, Tytus dokonuje rytualnej ofiary. Nie kieruje się okrucieństwem, lecz wiernością wobec starożytnego rytuału. Tamora - wyniesiona do władzy dzięki miłości zepsutego i skorumpowanego cesarza Saturninusa - oraz dwaj jej synowie: Chiron i Demetriusz dokonują okrutnej zemsty na Lavinii – jedynej córce Tytusa. Tak zaczyna się opowieść o podwójnej zemście – najpierw Tamory, potem Tytusa - która przekształca ukochany przez Tytusa Rzym w klatkę z dzikimi zwierzętami, a samego Tytusa w mordercę splamionego krwią własnych dzieci i dzieci Tamory.
Natalie Portman zdobyła w 2010 roku Oscara za oszałamiający występ w tym mrocznym psychoseksualnym thrillerze w reżyserii Darrena Aronofsky'ego. Nina (Natalie Portman) jest uzdolnioną, lecz niestabilną emocjonalnie baleriną u progu sławy. Pod wpływem presji ze strony dyrektora artystycznego (Vincent Cassel) i swojej uwodzicielskiej rywalki (Mila Kunis) Nina traci kontakt z rzeczywistością i miota się między jawą a sennym koszmarem.

Solaris

7,0
Solaris – planeta, która materializuje obraz tych, z kim nie jesteśmy w stanie się rozstać w swoich myślach, uczuciach, życzeniach, bez względu na to, jakiego rodzaju są to uczucia: czy to miłość, żal, czy poczucie winy. Solaris nie więzi, ale i nie wypuszcza swoich gości, wciela jedynie w życie to, z czym nigdy nie będzie się w stanie rozstać. W dużej mierze film stanowi połączenie fantastyki z rozmyślaniami o kosmosie, Ziemi, człowieku, sumieniu, życiu, śmierci i odpowiedzialności przed przyszłością.


Solaris

6,1
Po przybyciu na stację kosmiczną orbitującą na oceanie "Solaris", psychiatra odkrywa, że dowódca ekspedycji na tę planetę zmarł w tajemniczy sposób. Wkrótce mają miejsce inne dziwne zdarzenia, takie jak pojawianie się byłych członków załogi i innych zmarłych.
Istnieją trzy światy - świat demonów Makai, świat pół-ludzi, pół-demonów Jujinkai, oraz świat ludzi Ninjinkai. Według prastarej przepowiedni nadejdzie czas gdy narodzi się Chojin - istota tak potężna, ze zjednoczy je wszystkie. Jujinkai Amano Jaku i jego siostra przybywają do szkoły we współczesnym Tokio, w poszukiwaniu wybrańca, mającego stać się Chojinem. Nie jest to proste zadanie gdyż nie wiedzą kto nim jest, a na drodze stają im hordy demonów. W końcu rodzeństwo odkrywa, ze wybrańcem jest nieśmiały Nogamu Tezu. Pytanie tylko czy rzeczywiście jest on zbawcą świata czy może kimś zupełnie przeciwnym?
Bohaterowie filmu to dwóch reporterów: jeden z nich jest niewidomym mistrzem reportażu śledczego, drugi – wolnym strzelcem pracującym dla redakcji rzymskich gazet. Mężczyźni jednoczą swe siły, by wyjaśnić sprawę tajemniczych morderstw związanych z luksusową kliniką biotechnologiczną, w której bada się wpływ podwójnego chromosomu X na aktywność kryminogenną człowieka… Ponownie mamy do czynienia z precyzyjnie skonstruowaną łamigłówką kryminalną, w której ważną rolę odgrywają wyrafinowane (i sadystyczne) morderstwa, determinacja głównych bohaterów oraz tajemnice tych elementów ludzkiej natury, które połączone są ze światem zwierząt.
Nieznajomy informuje Freda (Bill Pullman) o śmierci niejakiego Dicka Laurenta (Robert Loggia). Wkrótce mężczyzna zostaje oskarżony o zabójstwo żony i zostaje skazany na śmierć. Strażnik więzienny zamiast niego znajduje w celi młodego Pete'a Daytona (Balthazar Getty)...
Artysta Morgan Delt pochodzi z klasy robotniczej. Małżeństwo z bogatą Leonie sprawia, że awansuje do klasy średniej. Jednakże burżuazyjne życie budzi u niego negatywne emocje i odrazę. U Morgana zaczynają być widoczne objawy obłąkania, co staje się przyczyną tego, że jego żona chce się z nim rozwieść i ułożyć sobie na nowo życie z innym mężczyzną. Morgan stara się do tego nie dopuścić, co skutkuje nasileniem się objawów choroby psychicznej. Krytycy uważają owy obraz za dzieło wieńczące filmowy ruch Young Angry Men.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…